Χειρουργός Ουρολόγος Αθήνα Ιωάννης Σ. Μπουζαλάς, Καλοήθης Υπερπλασία Προστάτη

Η καλοήθης υπερπλασία του προστάτη (Κ.Υ.Π.) είναι η μεγέθυνση του προστάτη. Είναι εξαιρετικά συχνή πάθηση, δεν αποτελεί κίνδυνο για τη ζωή του ασθενή και δεν υπάρχουν στοιχεία που να αποδεικνύουν ότι οδηγεί σε καρκίνο του προστάτη.

Καλοήθης Υπερπλασία Προστάτη

Η καλοήθης υπερπλασία του προστάτη (ΚΥΠ) είναι η συχνότερη καλοήθης νεοπλασία στους άνδρες, απασχολώντας 1 στους 2 άνδρες ηλικίας άνω των 50 ετών.Τα συμπτώματα της νόσου χειροτερεύουν με την αύξηση της ηλικίας καταλήγοντας να απασχολούν περίπου το 80% των ανδρών ηλικίας 60-80 ετών. Η καλοήθης υπερπλασία του προστάτη είναι η μεγέθυνση του προστάτη.
Ο προστάτης μεγαλώνει και από μέγεθος κάστανου μπορεί να φτάσει σε μέγεθος μανταρινιού ή ακόμα και πορτοκαλιού. Επειδή ο προστάτης περιβάλλει την ουρήθρα (τη δίοδο μέσα από την οποία φεύγουν τα ούρα από την κύστη), η μεγέθυνση του συχνά πιέζει την ουρήθρα και την κύστη, εμποδίζοντας την ούρηση.

<p><span style=

Δεν αποτελεί κίνδυνο για τη ζωή του ασθενή και δεν υπάρχουν στοιχεία που να αποδεικνύουν ότι οδηγεί σε καρκίνο του προστάτη. Ωστόσο, τα συμπτώματα που προκαλεί από το κατώτερο ουροποιητικό, μειώνουν την ποιότητα ζωής του ασθενή.
Ο άνδρας με διόγκωση προστάτη συνήθως ουρεί με μικρότερη ροή, καθυστερεί να ξεκινήσει και να ολοκληρώσει και έχει συχνά την αίσθηση ότι δεν άδειασε την κύστη του. Η δυσκολία στην έξοδο των ούρων αναγκάζει την ουροδόχο κύστη να σπρώχνει με μεγάλη πίεση και αυτό οδηγεί σε διόγκωση του τοιχώματος της και ελάττωση της ελαστικότητας της. Έτσι υπάρχει συχνοουρία, ο ασθενής έχει ξαφνική και έντονη επιθυμία για ούρηση που δεν μπορεί να αναστείλει και συχνά δεν προλαβαίνει να φτάσει στην τουαλέτα, χωρίς να χάσει ούρα στο εσώρουχο του. Επίσης σηκώνεται το βράδυ για να ουρήσει αρκετές φορές, κάτι που είναι πολύ βασανιστικό και έχει άμεσες επιπτώσεις στην ποιότητα ζωής, αφού ο ασθενής αισθάνεται μόνιμα κουρασμένος.